Sâmbătă, 23 decembrie, la ora 12.00, tronsonul 3 al Drumului Expres Craiova-Piteşti va fi deschis circulaţiei. Este vorba despre alţi 32 de
Sâmbătă, 23 decembrie, la ora 12.00, tronsonul 3 al Drumului Expres Craiova-Piteşti va fi deschis circulaţiei. Este vorba despre alţi 32 de km de drum de mare viteză daţi în folosinţă (tronsonul Valea Mare-Coloneşti). Astfel, se va circula neîntrerupt pe aproximativ 71 de km, tronsonul II şi III, ambele realizate de grupul UMB.
Tronsonul 3 se va adăuga Tronsonului 2 (deschis în totalitate în vara anului trecut) și astfel se va putea circula, fără întrerupere, pe 71,6 km ai Drumului Expres Craiova – Pitești, între Robănești și Colonești.
Valoarea Tronsonului 3 al DEx12 (finanțat prin POIM) este de 782,45 milioane de lei (fără TVA).
Termenul contractual de finalizare a acestui tronson era vara anului 2024, dar constructorul român a reușit să se mobilizeze foarte bine și să termine lucrările mai devreme.
Același constructor român s-a mai angajat ca, până la sfârșitul anului 2024, să finalizeze lucrările și pe Tronsonul 4 pentru a putea deschide circulația și pe cei 31,82 km dintre Colonești și Pitești.
„Mâine (n.red. 23 decembrie), la ora 12.00, deschidem circulația pe încă un tronson al primului drum expres din România (Craiova – Pitești)!
Lucrările pe cei 31,75 km ai tronsonului 3 (Valea Mare – Colonești) ai DEx12 sunt finalizate cu 6 luni mai devreme față de termenul contractual.
De mâine se va putea circula pe 71,6 km ai acestui drum expres, între Robănești și ValeaMare (cei 39,85 km ai Tronsonului 2, Robănești- Valea Mare au fost deschiși în totalitate în vara anului trecut)”, anunţă CNAIR.
Drumul Expres Craiova – Pitești este împărțit în patru tronsoane. Acesta va avea o lungime de peste 121 km și câte 2 benzi pe fiecare sens. În total, vor fi realizate 10 intersecții rutiere și 75 de poduri și pasaje. Tronsoanele 2, 3 și 4 au fost câștigate de grupul UMB, iar tronsonul 1 a fost preluat de turcii de la Ozaltin, după rezilierea contractului cu italienii de la Tirrena Scavi.
COMMENTS
Trebuie să-l felicităm și pe constructorul român UMB. Chiar dacă n-o facem cu aceiași energie și admirație ca în cazul constructorilor străini din Ungaria și Austria, care au terminat și ei în avans lucrările din zona Clujului. Oricum firmele lui Umbrărerescu vor cheltui majoritatea banilor primiți în țară iar ungurii și austriecii în țările lor.